الأحد، 14 سبتمبر 2008

تغيير شااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامل

السلام عليكم

بعد الطلاق ...........برضه.......بتبص الواحده تلاقي نفسها حياتها اتقلبت رأسا علي عقب.ويبقي في اول الموضوع متلهفه تماما تعرف ايه اللي بيحصل للطرف الاخر..........وتلاقي ناس ولاد حلال كده، قال ايه اصدقاء للطرفين.............بيحبوا اوي يكونوا حمامه الاخبار .يعني ينقلوا ايه اللي حصل لده لدي واللي حصل من دي لده .............. وشكله وشكلها ، وقال ايه وقالت ايه، ولما جت سيرتك بص او بصت بالشكل ده...........وغيره وغيره ، وحجتهم احنا بس بنهدي النفوس!!!!!!!!!!!!!!
دي اسوأ حاجه في الطلاق ..................عن نفسي بعد فتره معقوله من عمليه تهديه النفوس دي......قررت قرار لا رجعه فيه اني مش عايزه اسمع حاجه ، اصبح غريب عني وانا غريبه خلاص عنه يعني الكلام اصبح من غير لزمه ..........والاحسن اني كمان مش غيرت المواضيع دي ، لا كمان انا بدأت في تغيير الناس نفسهم ، يعني اي حد احس انه بيدور علي علشان يحكي لي ، جري ابعد عنه ، والاجمل اني دورت علي صداقات قديمه لا صله لها بالموضوع خالص حتي لا يذكرني حد بما حصل معي في مرحله الطلاق.
تغيير شامل......................يعني تغيير في اسلوب الحياه سواء من اصدقاء او غيرهم،اسلوب لبس، اسلوب خروج ، نوعيه اماكن ..................غيري من نفسك ابعدي عن ذكريات سواء كانت مفرحه او محزنه لانه في الوقت الذي يلي الطلاق، يجب محاوله نسيان المرحله كلها مش بس المحزن منها الي ان يتم سماع اي شئ عن هذه المرحله بدون التأثر.
المهم ان الواحد يعمل اي حاجه علشان يرفه عن نفسه.

وإلي لقاء

ليست هناك تعليقات: